dinsdag: mt fuji en tokei - Reisverslag uit Tokio, Japan van Bas en Gijs in Japan - WaarBenJij.nu dinsdag: mt fuji en tokei - Reisverslag uit Tokio, Japan van Bas en Gijs in Japan - WaarBenJij.nu

dinsdag: mt fuji en tokei

Door: Bas en Gijs

Blijf op de hoogte en volg Bas en Gijs

24 April 2012 | Japan, Tokio

Vandaag scheen het zonnetje ons om zes wakker. Nog twee uurtje liggen draaien en luisteren naar sirenes. O. 8 uur douchen, maar de douche was nog dicht. Zonder ontbij op pad voor het grote mount fuji plan.
Via metro en pain au chocolat en cappucino kwamen we bij Tokyo Centraal waar de shinkansen (bullit train) vertrekt. Het was er gezellig druk, niet overdreven. Vanuit de shinkansen genoten van het uitzicht.
Vervolgens vanuit Hakone een lokale bus maar Lake Ashinoko, waar mt fuji te zien zou moeten zien. De reis duurde zeker 1 uur, waar continu de chauffeur praatte en iedereen welkom heette en verontschuldigde dat het stoplicht op rood stond e.d. Aangekomen geliijk Mt. Op de gevoelige plaat vastgelegd. Op onze foto is hij echter niet of nauwelijks te zien.
Na 100 meter lopen een zeer smakelijk lunch gegeten en hop de bus weer in. Gelukkig waren we snel want de bus raakte overvol. Wij zaten en onderweg mooei bloesenm gezien. Na 45 minuten door elkaar geschud door de haarspelbochten in de bergen vonden we het wel zielig voor die bejaarden en stonden we keurig en netjes op. Konden we eindelijk onze benen strekken, want er zat geen bloed meer in knieen.
Met de trein en taxi naar de beroemde Tokei University gegaan en onder het het oud hollands motto 'geen nieuws is goed nieuws' op goed geluk naar binnen. We werden warm onthaald door de sensei! We mochten gelijk mee trainen. Achteraf waren we blij dat we onze kniebraces en judo pakken niet bij ons hadden want er werd keihard getraind door 20 door 30 jarigen. Mooi om te zien, misschien gaan we nog terug. In de zaal ernaast werd kendo gedaan.
Verder met de trein terug naar Tokyo. Dit duurde langer dan verwacht dus we waren te laat te voor de training op de kodokan. Bas heeft eindelijk zijn sushi gegeten, in de buurt van Shinjuku station. De sushi was erg lekker!!! Na enig shoppen, terug naar Kodokan.
We hebben vandaag alles gedaan, trein, sneltrein, metro, taxi en bus... behalve bootje en judo dus. Is het paasakkoord nou eindelijk eens rond???

Films:

• 24 April 2012 - 16:32

Roos:

zie je niet een leuk hoesje voor mij hahaha =D

• 24 April 2012 - 18:17

Fifi:

Wilders is uit het kabinet gestapt, afgelopen zaterdag, chaos alom.

• 24 April 2012 - 18:17

Loes:

Ik weet niet wat er mis is met jullie ogen, maar ik zie toch echt mount fuji (ofzo) op die foto!

• 24 April 2012 - 18:26

Lyda:

loes ik denk dat hun ogen nog dicht zaten van de alcohol

• 24 April 2012 - 18:29

Linda:

Ja Loes, die foto is van een app die pappa heeft gedownload met foto's van beroemde dingen in Japan (of Tokio, weet niet meer...)

• 24 April 2012 - 18:47

Marjolein:

Toch fijn dat jullie je manieren niet helemaal kwijt zijn. Arme bejaarden!

• 25 April 2012 - 07:11

Marcel Haveman:

Heeeee bassie!

Je hebt het weer goed voor elkaar.

Ik "arme loonslaaf" ploeter gewoon door gewoon door!

Groet en spreek je later.

marcel.